~you are my bestest buddies~

Bride and Groom's Reception Theme

Assalamualaikum and Hello Readers. =)



Guys!! Aku ada lebih kurang 2 bulan lagi nak melangsungkan perkahwinan. Hakikatnya, banyak lagi persediaan yang aku belum buat. Persiapan diri nak menjadi bini orang pon belum. Persiapan untuk majlis perkahwinan pon masih on-the-way. Tapi aku dah tetapkan warna tema untuk majlis resepsi di sebelah pihak aku. Memandangkan aku bukan jenis gegirl, maka warna pink bukan menjadi pilihan aku. Actually, my faveret color is baby blue. Jadi, sewaktu hendak membuat baju persandingan, aku pilih gabungan aqua blue match with bright purple. Tak sabar rasanya nak tengok baju persandingan aku siap nanti. Tapi simple je. Takdelah macam princessssss bagaiii....







Kalau gabungan teal color dengan bright purple pon cun gilaaa!! Tapi tu dah tersama dengan tema warna persandingan Apek & Leuniey pulak. Walaupun hakikatnya aku memang terinspirasi dari situ. Dah selalu sangat orang buat tema warna biru-pink. Haihhh, nasib baik la aku bukan peminat pink. 






Hiasan hantaran untuk Faiz pon aku gunakan tema warna yang sama. Memandangkan harga bunga artificial agak mahal, aku mengambil langkah penjimatan tahap dewa. Aku mendapat inspirasi dari blog Kakakecik : Adish Shida iaitu untuk membuat bunga tisu daripada kertas crepe. Haiihh, nak buat jugak tutorial pasal benda ni? Tak payahlahhh... Korang tengok je dari link yang aku dah sertakan tu. Perlu ada kerajinan sikitlah untuk buat benda alah ni. Buat bunga tisu banyak-banyak. Lepas tu boleh buat hiasan dulang hantaran tu nanti. It is very-very-very cheap and saving! Bawah RM5, korang boleh dapat almost 100 kuntum bunga tisu. Kiralah sendiri tahap penjimatannya. Lagipun, duit banyak habis beli bunga masa aku bertunang hari tu. Nak gunanya sekejap je pon. Semua ni hanya nak nampak syarat jeee... :) Jadi, mari berjimat........





Okeh, tema warna untuk resepsi sebelah pihak lelaki pula, kami memilih tema Oren dan Kelabu. Faiz sewa siap-siap dari vendor yang sama masa resepsi belah perempuan. Tapi bukan baju baru la. Alaaa.. aku bukan kesah sangat pon. Janji cantik dan selesa untuk di pakai. Kalau kita ambil dari vendor yang sama, aku dapat murah. Sewa baju pengantin sekarang ni, paling murah pon RM1000. Itu kalau baju cantik la. Baju yang biasa-biasa tu boleh dapatlah dalam RM600-RM900 untuk sepasang baju persandingan lelaki dan perempuan. Tapi Faiz dapat sewa dari vendor resepsi pihak dengan harga RM500 je. Untie CT tu cakap, warna kulit Faiz cerah. So masuk je dengan semua warna. Lebih-lebih lagi kalau warna terang macam warna oren. Haiii, pandailah untie nak bodek tunang sayaaa....Kembang kempislah hidung dia nantiiii..... T_T







For me, orange color is not my favorite. Tapi lepas aku fitting baju bertandang hari tu, mulalah semua jenis perasaan mak nenek keluar terpancar dari muka aku. Berangan berposing sakan aku depan cermin rumah untie CT Katering hari tu. Nasib baik untie tu sangat sporting. Tunggu masa nak pecah je cermin besar dalam bilik tu tunggu aku nak salin baju semula. Ngeee =D  Kasi cannn la aku nak berangannnn.........





Jadi, tetamu yang berada di Kelantan nanti usahlah gusar dalam hati kerana pihak Faiz bukanlah beri buah oren sebagai buah tangan. Sayur carrot juga jauh sekali.  Hahahaha =D  Tapi kombinasi dua warna ni betul-betul buat aku rasa suka jugak dengan warna kegemaran budak rumah aku, Bedah. Masa walimah dia pon, dia mengenakan jubah oren. Ouhhh, cantekkk wooo...... =)





Setakat ini sahajalah update mengenai persiapan perkahwinan aku. Haaa... hari Sabtu ni aku nak ke Melaka. Nak pergi ambil kad kahwin yang sudah siap dicetak. Harap-haraplah tiada masalah dengan kad tu. Aku memang taknak postage ke KL sebab mahal. Lebih baik aku pergi sendiri lebih jimat. Biasalah, my car used NGV. Haaa.. tu salah satu penjimatan untuk ke gerbang perkahwinan gak tuuu... =) Nanti aku update pasal kad pulak yeee... Byeee.....





7 comments:

  1. Replies
    1. dah di awalkan syed.. nnt cheq habaq len nohh :D

      Delete
  2. Yeay...warna tema kita sama..tahniah.. Jemput datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. eleh..sebok je tiru warna tema kitee...

      haha.. bak sini kad!!

      Delete
  3. wahh kak patutlah dah lama tak update . busy nak jadi suri di hati rupanya . tahniah kak semoga bahagia selalu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. busy dgn kerja sket dear..persediaan nak kawen xde buat apa pon..hahaha :D

      Delete
  4. Walaupun saya agak kurang arif mengenai hal nie... tapi artikel nih memberi imput baru
    kepada saya... terima kasih atas penulisan yg bermanfaat
    nie... teruskan berkarya.. :)

    Feel free to visit my blog ... Tips Menjahit Baju Kurung

    ReplyDelete

Berbudi bahasalah dalam berbicara. Budi bahasa bukankah budaya kita?