~you are my bestest buddies~

Ezmaliza Ezrik berdating dengan Elia Jejariruncing!!

Assalamualaikum and Hello Readers! :)

Syukur ALHAMDULILLAH, setelah aku berjaya memenangi "The Sweetest Smile" Contest anjuran OnlineHijab E-Boutique, hadiahnya adalah satu photoshoot session with Elia : Jejariruncing dan sepatutnya dengan Kak Pinky Hana tetapi beliau tidak dapat hadir atas sebab-sebab tertentu.

Photoshoot session ini dibuat pada Sabtu lepas bertarikh 12 November 2011. So, jom lah kita terjah satu persatu gambar pada hari itu.

Lokasi : Taman Tasik Perdana, Kuala Lumpur



Maaflah atas gambar di atas yang terlampau berbunga-bunga demi menutup segala yang wajib ditutup. Hehehe :D Make up dari Kak Marliy Kama ini berjaya membuatkan wajah aku kelihatan seperti Datuk Siti Nurhaliza. Untuk hari itu sahaja bukan seorang, malah 5 orang cakap masa ini muka aku kelihatan seperti Datuk Siti. Ahh, make up sahaja. Mana mungkin muka aku seperti beliau. Selalunya orang cakap muka aku macam Ina Naim [kalau tak kenal, boleh klik] itu saja. Aku hanya sama pada nama tang "LIZA" itu sahaja. Hehehe :D


tepek bunga untuk tutup aurat. bagus idea si ILI DALILA ni

Inilah hasil make up kak Marliy Kama. Lihat pada kening aku. Sikit pun beliau tidak cukur demi menampakkan kening yang lebih tersusun rapi dan cantik. Hebat betul teknik solekan yang beliau lakukan. Segala parut jerawat hilang dan wajah aku yang selalunya kelihatan bulat seperti bola kini terbentuk bujur sirih. So, jangan nak buat fitnah mengatakan aku telah bercukur kening ya. Tidak sesekali aku akan bercukur kening ni. Mahal nieee... Semua orang nak kening tebal. Jadi, bersyukur aje lah yaaa :)



Jadi, inilah dia Aimie Harmelia a.k.a Elia Jejariruncing. Seorang blogger yang berpersonaliti Muslimah yang semakin meningkat naik. Siapa ada beli Majalah NUR, pasti kalian akan lihat wajahnya di muka hadapan. Lebih mesra di sapa dengan panggilan Elia atau Ya ini sangat comel dan peramah. Aku suka dengan perwatakan beliau yang tidak sombong dan sentiasa tersenyum ini. Maklum sahaja, selalunya blogger-blogger terkenal ni aku selalunya aku perasan sombong-sombong belaka. Tapi tidaklah semuanya. Untuk pengetahuan korang, Elia ni pun rupanya pemakai gigi besi jugak dulu. Hey, kita serupalah! Hahaha :D Tapi aku masih pakai braces dan akan pakai lebih lama lagi.



Kemudian, bermulalah sesi photoshoot di Tasik Perdana. Photographer by Parchie Bisa pula sangatlah pandai berjenaka membuatkan aku dan Elia senang untuk bekerjasama. Sebagai tips untuk kawan-kawan, jika kalian hendak membuat sesi photoshoot, photographernya haruslah bijak memainkan peranan dalam sesetengah situasi. Kadang-kadang subjek (model) tidak tahu hendak melakukan pose atau sudut pandangan yang kurang cantik. Kiranya photographer dan subjek perlu ada chemistry yang baik untuk mendapatkan gambar yang terbaik. Silalah percaya! Hahaha :D :D



Jubah yang aku pakai ni pula adalah jubah jenis hoodie dari OnlineHijab E-Boutique. Aku sangat tertarik dengan kombinasi warna coklat dan kuning dari OHB ini. Sila ambil perhatian, ini adalah jubah hoodie yaaa.. Bukan skirt dan baju. Kualiti kain dan teksturnya sangat lembut dan berat. Ini akan menjadikan jubah tersebut akan kelihatan terletak apabila dikenakan pada badan. Terdapat banyak lagi koleksi menarik dari pihak OHB. Jadi kalian boleh buka laman web mereka untuk melihat pelbagai jenis selendang, tudung, jubah dan banyak lagi di www.onlinehijab.com.



Jika kalian pernah membeli di OHB, produk mereka tidak pernah didapati di luar sana. Aku perasan tentang hal ini kerana aku pernah dapat barangan dari pihak OHB untuk satu contest suatu ketika dahulu. Punyalah teruja sebab selendang yang aku dapat sangat cantik dan aku tak pernah nampak selendang jenis ini jual di kedai-kedai lain. We called it as homemade style. Sangat menarik. Tapi kalau kalian pernah nampak kat tempat lain, jangan salahkan aku sebab aku cuma pernah nampak di OHB sahaja. Ekekeke :P :P



Chemistry antara dua model juga memainkan peranan juga untuk penghasilan gambar yang lebih menarik. Buatnya sorang model masam mencuka, tapi model sorang lagi tergelak besar seperti melihat lawak Mr. Bean pun tidak menjadi juga. Jadi, aku perasan yang aku dan Elia memang ada chemistry. Wahh!! Pandai-pandai aje kau Ezma! :P Kami kelihatan mesra dan mudah untuk bekerjasama. Elia pandai control situasi bila kami dah tak tahu hendak melakukan pose apa lagi. Sebab itulah aku mudah tergelak bila Elia berjenaka. Hehehe :D :D



Next shoot adalah tudung kedua pula. Kali ini aku perasan wajah aku kelihatan seperti perempuan Arab yang sesat di Tasik Perdana. Hahahaha :D Aku rasa seperti sangat Muslimah bila berpakaian seperti ini. Hehehe :D Thank you kak Lela sebab beliau yang pakaikan tudung ini untuk aku. Gambar di atas merupakan salah satu favorite gambar aku. Sudut pandangan photographer Parchie Bisa sangat hebat dan aku cuma mahu katakan wowwwww!!!!!! :))



Perasan tak aku pakai high heels?? Ohh, tidak pernah sekali aku memilih untuk memakai high heels sebab selalunya aku lebih menggemari kasut jenis wedges. Tapi untuk shoot kali ini, aku cuba pakai. Oh, i feel so sexy! Haha :D Tapiiiii, macam nak jatuh oiii... Macam manelah perempuan lain boleh pakai high heels tinggi-tinggi tu eh? Kagum betul aku rasa! Oh ye, untuk gambar di atas, aku lebih tertarik dengan angle dari Parchie Bisa yang membuatkan tiang-tiang itu kelihatan segaris walaupun hakikatnya ianya berselang jauh. Hebatkan kuasa sesebuah gambar? Mampu memberikan 1001 cerita! :)



Cukuplah sampai sini gambar-gambar yang mampu aku letak. Kang letak banyak-banyak, muntah pulak semua orang. Hehehe :D See, jeles tak?? Jeles tak kami berpegangan tangan di sana? Usually, perempuan berpegangan tangan sesama perempuan itu perkara biasa. Jangan lelaki sama lelaki pulak. Itu nampak janggal kan? Hehe :P Anyway, Elia sangat sporting! Cubalah tegur beliau kalau bertemu di luar sana. Bestttt!! :) Ini merupakan satu lagi kenangan manis dalam diari hidup aku. Syukur Alhamdulillah.....




p/s : dan tegurlah aku juga kalau jumpa kat mana-mana.
sumpah, aku tak sombong gak! ekekeke :P


91 comments:

  1. ohh sayangg..memang cun gila..aduhhh...

    ReplyDelete
  2. alahai comelnya dia...nak sign boleh?

    ReplyDelete
  3. ezma model dihatiku..ehek3 =D

    tomei2!satgi makin pemes laaaa dak nie =)

    ReplyDelete
  4. Woooowwww!! Awesome,bombastic,fantastic lh k.ezma... canteeeekkkk gilak!! cyg ckittt.. hahaaa.. ;P tp2.. tang ina naim 2.. mmg betul lh... sijibik sama.. ehee.. toink3!..

    ReplyDelete
  5. wahhh..glemer dah cik ezma kite ni..^_^

    ReplyDelete
  6. hey hey Datuk Siti Nur"EZMA"liza.. nak signnnn?! hehehe.. waa.. bestnya ezma dh update pasal photoshoot haritu..elia maybe esk or lusa kot update. btw.. miss our time we spent together. looking forward to meet u again ;)

    ReplyDelete
  7. hey hey Datuk Siti Nur"EZMA"liza.. nak signnnn?! hehehe.. waa.. bestnya ezma dh update pasal photoshoot haritu..elia maybe esk or lusa kot update. btw.. miss our time we spent together. looking forward to meet u again ;)

    ReplyDelete
  8. wahh..cun la kak..hehe..

    best best, xyah cukur kening pon kan :) Nicee

    Bile dapat photoshoot skali ni kak..hehee

    ReplyDelete
  9. kak ezma, cantik sgt! saya suke tgk muka kak ezma nie..

    kak ezma...ape rahsia kulit muka akak jadi sgt flawless?? saya tgk kak ezma pegi kelas tak pakai pon mekap..tp kulit muke halus mulus aje... :)

    boleh tahu ape rahsianya??

    kak ezma, sorry taw sbb saya takde akaun google. so, tepaksa guna anonymous :)

    ReplyDelete
  10. besh giler dapat photoshoot ngn elia..dapat sponsor mekap ngn baju lagi.sape y tak nak kan.ohhh..i wish for it too .ekeke,

    ezma,mmg macam dato siti la..tp dato siti emaliza la.hihihi <3

    ReplyDelete
  11. haiii sayangg... as usuall.. u are verry beutifull awkkk... suke tgk pic awk nie.. hihii... semoga menjadi contoh musimah awk..amin.. :)

    ReplyDelete
  12. @aDisH.sHidA

    hehe..thank u kak shida :) mmg best sgt kak! :)

    ReplyDelete
  13. @Shawl's@ayucinta

    hehehe...tapi kak ayu, ezma suke jugak masa mekap time shoot dgn kak ayu.. :P rasa mcm baby doll :P

    ReplyDelete
  14. @Mohd Isa

    sign? boleh.kat mane nak sign nie? dahi ke? :P

    ReplyDelete
  15. @laskar pelangi

    haishhh...manede nak femes2 ni..wanie lagi pemes...tgk aje follower dia..hehhe :D

    ReplyDelete
  16. @SiKecilMirmO

    haaa...kan?? mmg same kan tang ina naim tu...mmg dari dulu masa kak ezma start keje lagi org cakap mcm tu.. :P

    ReplyDelete
  17. @cik faez

    heee...mekasih dear...syukur alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  18. @fRaMe LenSeS

    haaa..nadh penah jumpe elia ye? best kan? :)

    ReplyDelete
  19. @Nurhaliza Suhaimi

    ni takde keje eh lizz nak main untunglah2 nie...haha :D

    ReplyDelete
  20. @♥CIK SHA♥

    eh, jgn cakap mcm tu kak sha...mcm mane pon ezma ni, ezma tetap kenal kawan2 ezma..hehe :D terutama kak sha :)

    ReplyDelete
  21. wah,ezma menang contest tu la kan?tahniah!memang cantik both of u :)

    ReplyDelete
  22. fuyyo!! model sambilan ke kak ezma ? :P

    ReplyDelete
  23. @Elia Si Jejariruncing

    Oh, eliaaa!! semestinya lah honey! ezma ingin sangat jumpe elia sekali lagi. hari tu mcm tak sempat aje nak berborak pjg...tapi kenal anda dalam beberapa jam sudah membuatkan kite kelihatan mesra seperti kenal bertahun2 :)

    ReplyDelete
  24. @Nazifa

    syukur alhamdulillah :) thank u dear.

    ReplyDelete
  25. wahhhh Ezma cantikkkk!! Bju, tudung, mkeup sume2 pun cntikk!! hehe

    ReplyDelete
  26. @myravea

    yes! pandai2 kan mak andam ni gune teknik solekan utk kemaskan kening2 kite nie..kak ezma pon suka kak marliy kama nie...mmg best sgt lah! :)

    ReplyDelete
  27. @ Anonymous

    thank u for the compliment adik :) kak ezma dah approve semua fren request :) anyway, kak ezma takde rahsia sgt pon dear..kulit kak ezma mcm org lain jugak. kdg2 berjerawat. bila tibe masanya lagi teruk. naik mcm cendawan tumbuh lepas hujan. tapi mudah surut. alhamdulillah.. insyaALLAH one day kak ezma akan update entry ttg jerawat pulak :)

    ReplyDelete
  28. @Syariniey Amran

    insyaALLAH along...ezma dah happy sgt for this one.. :) along boleh je dapat sponsor make up..ili boleh buat..hehehe :P

    ReplyDelete
  29. @nuruashia ♥

    ye la..ye laaa...jom la join ezma nie...hehehe :D

    ReplyDelete
  30. @faiz

    typo : Muslimah

    anyway, insyaALLAH..thank u awak coz u always support me :) love u :)

    ReplyDelete
  31. hai kawan-kawan saya, terima kasih buat pengomen tegar blog ini. anda sangat baik hati. hakikatnya saya tidak berpeluang utk dtg menyinggah ke blog anda.. esok lepas test, saya akan dtg ke blog anda sorg2 ye :) have a nice day friends :)

    ReplyDelete
  32. @hanan

    haiii..model sambilan la sgt kan hanan kan? nak kene cepuk la nieee... :D

    ReplyDelete
  33. @Sara Ali

    syukur alhamdulillahhh..thank u sara :)

    ReplyDelete
  34. @FizaFizz

    fizaaaa....ni semua sponsor dear...kalo ezma yg punye baju mmg buruk habis lahhh :D hahaha :D

    ReplyDelete
  35. Wahhhh tahniah dapat menang! hohooo

    Lama dah tak jenguk sini...huhu >.<

    ReplyDelete
  36. @Yui Light

    haaa...yui mmg dah lame xdtg page ezma kan? xpe2..lepas abes test malam kang, ezma jenjalan kat blog anda pulak. :P

    thank u dear. syukur alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  37. waaaah,retisss lah kak ezma skg.haha ^_^ cantik sangat.suka tgok kak ezma senyum :D

    ReplyDelete
  38. both of you nampak comel lah..:)

    ReplyDelete
  39. kak ezma syg, cantik sgt! untunglah dpt berphotoshoot dgn jejari runcing..hehe

    ReplyDelete
  40. tahniah sbb contest ohb:)

    ala-ala arab look lps make up photoshoot

    ReplyDelete
  41. ezma : shoot wat time ek? sbb sbtu lepas masa jog (pagi), jmpe org tgh bjalan nak carik tmpt shoot. heeee itu pon kalau betol lah u shoot pagi :D

    btw congratssss! :)

    ReplyDelete
  42. ezma : shoot wat time ek? sbb sbtu lepas masa jog (pagi), jmpe org tgh bjalan nak carik tmpt shoot. heeee itu pon kalau betol lah u shoot pagi :D

    btw congratssss! :)

    ReplyDelete
  43. mmg gojes abis la ..!! wah~ mken pemes la lpas nie .. hee~

    ReplyDelete
  44. tahniaah awak...

    kali pertama singgah sini....

    dan follow jugak...

    cantik...^^

    ReplyDelete
  45. akak sangat cun...saya suke bc entry akak

    ReplyDelete
  46. senior sethn..tp igt ezma pun sebab ezma kawan dgn juliana evans n aleeza hamdan..kan???

    ReplyDelete
  47. @Aida Azryn

    best sgt awak...thank u so much dear. :)

    ReplyDelete
  48. @cheqwa

    siapa yang tak suke tgk lain senyum kan dear? sbb tu org selalu kata senyum itu pengubat luka..hahaha :D anyway, thank u cheqwa..kak ezma bukan artis dear... :)

    ReplyDelete
  49. @Cik Mira Hassan

    thank u cik mira..ezma bg pihak elia ucapkan thank u jugak :)

    ReplyDelete
  50. @FIFIEY LYCHEE MARATION

    adik fifiey comel....hehehe... thank u adik...jejariruncing mmg terbaik! :) best sgt fifiey :)

    ReplyDelete
  51. @dayah

    haaaa..tu la..ade rupe mcm muka arab sikit...tp arab yg garang gituuu..hehehe :D

    ReplyDelete
  52. @Nur Farah Hani

    siyesslllyyy,,,kite nak ucapkan thank u kat awakkkkk ;) hehehe

    ReplyDelete
  53. @Nurfatin Liyana

    ohh..ezma shoot ptg dear..jam 2 ptg mcm tu la..hehehe :D lgpon pepagi hujan lorr..that's why tak shoot pagi2..hahaha :D

    ReplyDelete
  54. @.eypgonzales.

    thank u eyp.. :) femes itu tidaklah...kak ezma nak maju dalam dunia blogging :)

    ReplyDelete
  55. @hazanis

    thank u so much dear...thanks following this blog picisan..hehehe :D much appreciated :D

    ReplyDelete
  56. @atieka erfyana

    syukur alhamdulillah... :D thank u adik...insyaALLAH kak ezma akan buat entry yg terbaik utk semua pembaca :)

    ReplyDelete
  57. @♛ LORD ZARA 札拉 ♛

    wahh!! kak zara wish la..thank u so much kak zara :D

    ReplyDelete
  58. @Nur Izzatty

    ohhh...yeke? hehe..itu dulu lah masa zaman kecik2..skrg ni jue evans pon dah jauh ke depan..femes tuuu :) aleeza hamdan lak saya cume contact thru FB aje :)

    ReplyDelete
  59. whoaa lama tak datang sini . baru bole on9 :)
    weee beshnye ngedate dgn elia ^^

    ReplyDelete
  60. comel la ezma nie..kadang2 tngok mcm neealofa lak.hee

    ReplyDelete
  61. @Cik Yuyun Nadira

    hehhee..masing2 busy kan dear..nak wat cene..anyway, thanks so much honey! :)

    ReplyDelete
  62. @Cik Yatt

    neelofa pulak dahh...hahaha :D lain sgt dah tu cik yattt :P

    ReplyDelete
  63. gambar tu masih nampak leher, nak berfesyen boleh tp jgn la smpi yg x ptt tjuk pn dtjuk k.

    ReplyDelete
  64. @Anonymous

    terima kasih sayang. hehehe..berani tak aku approve komen ko? aku mmg berani. bukan mcm kau..ade blog, buat2 takde account pulak..hahahahaha :D

    ReplyDelete

Berbudi bahasalah dalam berbicara. Budi bahasa bukankah budaya kita?