~you are my bestest buddies~

~salam aidilfitri~


salam to everyone..



thanx kpd sape2 yg bg kad raye to ezmaliza.. ni pulak kad raye aku.. mls aku nk decorate sndri.. mne yg ade jer.. tp aku bukan nk bg kt sape2..hehe.. cume nk ucap selamat ari raye to all my followers.. hehe.. :) kwn2 sume blk kg ker?? aku ni xsure lg blk kg ke x.. mybe blk kot.. blk jap kg omak den.. kt nogori sembilan.. :P tp sdey sket la raye kali ni.. sbb aku xde baju raye.. my mom xsmpt nk ciapkan.. :(( uwaa...sdey nyer.. tp xpe.. aku nk melaram abes nnti.. blk nnti aku nk shopping puas2.. huhu.. xpela mak.. mgkin mak ade byk jahitan kot.. tp kakak nk duit raye lbey taw mak.. :P ngeh3.. :D


tp bile mengenangkan musim raye ni aku teringt zaman aku kecik2 dlu.. dlu mse kecik2 aku salu tlg mak buat kuih raye.. yg klaka nyer.. waktu mak tgh bancuh tepung ke kn, nnti ade lebihan2 tepung yg da di bancuh dgn telur ngan gule aku dgn adik yg abeskn.. haha.. suke la aku nk colet sket2 then aku mkn.. maklom la.. time tu aku lom stat pose penoh lg.. hehe.. then sbgai akibat... aku mule la sakit perut.. sbb mkn bende yg mentah.. haa..tyme tu mule la sbuk nk kne makan ubat.. aku nk da la payah nk mkn ubat.. hak3.. :D


then kalo pagi raye lak, salunye aku ikot mak g smyg raye.. haa... smyg raye kn ade angkat takbir byk2 kali.. aku lak mne la tau.. so mse dorg agkt takbir yg kedua aku dgn selambe badak nyer dah rukuk da.. hahaha.. aku tkjut la tgk org len xrukuk2 lg.. haha.. malu gile time tu.. aku pon bgn dgn selambe badaknyer juger.. haha.. lantak la.. aku kn dak kecik lg time tu.. hik3.. :P


bile da blk uma, aku jln2 ikot kwn2 yg sebaye aku utk gi beraye uma jiran2.. haa.. time tu aku mmg xknl lgsg ape tu duit raye.. sbb aku cume ikot kwn2 aje.. tp stiap kali gi uma jiran2 msti dpt smpul mcm2 kaler.. dlm tu ade duit raye.. haha.. besh gile.. tp bile blk uma jer mak smpn.. mak kta mak nk smpn dlm bank tabung haji.. huhu.. xpe la.. tp yg plg besh.. tiap2 tahun mak ngan ayah akan bg aku duit raye.. xksa la aku pose pnoh or x.. aku da kecik lg or da besa.. nilainyer?? lg byk dari yg aku penah dpt dari org len.. huhu.. besh giler.. :)


kalo cte sal kuih raye lak.. aku plg suke mkn kuih tart nenas, mini popia, ngan cornflakes madu.. kalo aku berkesempatan utk buat, for sure aku akan buat kuih2 nih dlm kuantiti yg sgt byk.. sbb aku nk melantak puas2.. haha.. :D salunye kalo aku hidangkan utk juadah kuih raye kt ruang tamu, kompom kuih ni abes dlu.. hmm.. sbb tu aku kne buat byk2.. so, sape2 nk rase, jemput la dtg uma yer.. kt ampang ajer.. :)

tart nenas my feveret


mini popia yg aku plg suke..tp yg penting isi dlm dye kne byk..


cornflakes madu yg salu akan abes dlu.. :P



huhu.. aku cume nk share sket lg kngn aku.. dlu mse aku tingkatan 2 klo xslp.. aku beraye kt kampung ayah.. kt johor.. mase raye ke dua tu, adik aku, EZAM accident sbb ape aku pon xpasti.. bole pulak dye accident kt kampung.. jato moto.. lutut dye koyak smpi blubang.. aku punye la mjerit sbb tkot tgk darah mengalir2 kt kaki dye.. tp aku bersyukur smpi skrg dye okeh n still nakal n degil cm dlu.. huhu...[ezam2..kje elok2 okeh.. nnti raye kakak nk duit raye :P]


utk itu aje la entry aku arini.. sbb aku frust dgn blog neh.. ye la.. ade pencuri masuk blog kn?? pastu ntah apehal sbok myamar jd aku.. xtau malu toi hang neh.. tp xpe.. mnde ni da setel da.. okeh la.. aku mohon ampun & maaf dari ujung rambut smpi ujung kaki kalo ade silap dan salah aku pade korg sume.. aku tau aku cume insan yg lemah plus byk kekurangan.. andai ade slp dan slhku pade kamu sume.. ampuni aku.. :(( syahdu gile neh.. esok aku da nk bertolak blk KL.. so, aku xdpt on9 yer.. busy sket.. raye kn.. sape yg x busy?? huhu... ok2.. salam aidilfitri sume..


~SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR BATIN~



1 comment:

  1. sampai ke tahun 2009 i scroll entry you hikhikhik. ohh rumah you kat ampang ? sama lah , I kat bukit belachan , raya ni boleh ler jalan-jalan kan kan =)

    ReplyDelete

Berbudi bahasalah dalam berbicara. Budi bahasa bukankah budaya kita?