~you are my bestest buddies~

Walimatulurus : Ezam & Susie

Assalamualaikum and Hello Readers.

Syukur Alhamdulillah, tanggal 11 December 2012, adik lelaki aku, Ezam selamat di ijabkabulkan dengan gadis pilihannya, Susie. 

Tok Kadi : Ezam bin Embok Zrik!
Ezam : Yaaa! (kuat dan jelas kedengaran)
Tok Kadi : Aku nikahkan akan dikau dengan Susilanensi binti Sije dengan mas kahwinnya sebanyak RM300 tunai.
Ezam : Aku terima nikah Susilanensi binti Sije dengan mas kahwinnya sebanyak RM300 tunai.
Tok Kadi : Sah?? (sambil pandang kiri kanan melihat saksi)
Saksi : Sah!!!

Alhamdulillahhhhh.................


Masa tu baik aku, Emak, dan Angah semuanya mengalirkan air mata. Entah kenapa, adik bongsu kesayangan keluarga kini sah bergelar suami orang. Macam tak percaya. Mahunya tidak. Aku rasa macam dia belum cukup dewasa untuk memikul tanggungjawab itu. Tekaan aku silap. Ezam berusia 22 tahun. Pada aku dia lebih bijak memilih jalan yang mana yang terbaik buatnya.


Usah di tanya kakaknya bila lagi. Aku akan jawab lain tahun nanti. Hahaha :D Adik aku dah lama bekerja. Jadi, dah tentu dia mempunyai pendapatan sendiri yang cukup untuk mengadakan majlis perkahwinan. Tidak sama kes nya dengan aku. Baru beberapa bulan bekerja. Manakan cukup nak kahwin. Takpe, orang kata kalau kita nak mendirikan masjid, pasti ada rezeki yang Allah beri. InsyaALLAH. Aminnnnn........


acara membatalkan air sembahyang



mini pelamin pon adik ipar aku buat sendiri. good job adik ipar! hehehe


terima kasih Encik Faiz sudi datang :)

kecik-kecik dulu, 3 orang berderet-deret jalan sama-sama. berebut mainan sama-sama. 
dari kiri : Ershad Embok Zrik, Ezmaliza Embok Zrik, Ezam Embok Zrik


Maka, pada 15 December 2012 berlangsunglah majlis persandingan Ezam dan Susie di rumah pengantin perempuan di Kampung Melayu Batu 16 Rawang. Kami sekeluarga sepakat mengenakan tema warna merah untuk majlis kali ini. Beberapa bulan sebelum majlis, Emak sibuk mencari baju melayu merah dan kain untuk dibuat baju kurung. Luckily my mom was a best tailor!

saudara mara, jiran tetangga dan sahabat handai yang turut sama menghantar pengantin lelaki

adik aku tinggi macam galah. sama macam Along aku. makan coco crunch agaknya dorang ni.

theme: gold green

giliran Emak menepung tawar pengantin


Now my turn. aku main campak-campak je bunga rampai tu kat pengantin. Dalam hati nak campak kuat-kuat. Tapi adik aku bisik, "kakak ni jahat la. suka rosakkan majlis." "Ah, biar la! Dulik apa kakak!" Hehehe. Naik pelamin jugak kau Zam. Bangga kakak dengan kau.

kalau makan beradab, udang dicucuk dengan lidi kalau takde memang taksah kan? lauk pengantin semua kitorang kebas. walhal tak duduk pon kat meja makan beradab. buruk noh perangai. ngeee :D

the siblings, cousins (Mamat, Eman, and Kak Hyerda) and nephew (Eizad Eizhan and Eizad Erfan)

Along, Emak, Ezam, Susie, Kakak, Angah

Encik Faiz, bila kita nak naik pelamin? Tahun depan kah? Dua tahun depan kah? 

Jarang aku nak pakai warna merah. Anyway, thanks Farhana Norsham for this halfmoon shawls. Ada rezeki lebih, kita nak lagi. Yeayy, promot ni. Untung-untung boleh dapat free. Muahaha... Weh, tak weh! Aku gurau je tu... Orang nak meniaga, kau suka-suka nak free! Beli la sendiri! Hehehe......

My cutest cousin, Kak Hyerda. Kecil molek orangnya. Thanks for coming kak Hyerda.

Meriah!

Muhammad Eizad Eizhan and Muhammad Eizad Erfan. The Anak Jantan Along's.

Pakaian untuk upacara potong kek. How sweet both of you. White color you olls.

I love you Family! 

Haa!! Apesal pandang kita macam tu? Motif? Jeles eh! Hehehehe...


The hantaran's! Most of the hantaran dibuat oleh Emak dan Kak Zura. Sangat-sangat cantik dan pening kepala nak menghiasnya. Aku memang tak sempat sangat la nak menolong dek kerana aku kerja. Bila berlangsung majlis perkahwinan ni, aku rasa mereka yang kreatif mampu menjana pendapatan dengan mengambil upah untuk hantaran. Fuhhh, memang bukan aku laaaaa........

Anyway, aku tak larat nak taip panjang-panjang. Cukuplah sekadar gambar je berderet-deret sampai cecah lantai. Nak pilih gambar pon berpinar bijik mata. Inikan pulak nak suruh aku menaip lagi. Urghhh... Janji aku sempat abadikan kenangan manis keluarga aku dalam blog kesayangan ni. 

Till then, thank you so much to all saudara mara, jiran-jiran dan sahabat handai yang sudi datang memeriahkan majlis. Aku wakil untuk semua pihak mohon ampun dan maaf jika ada kekurangan dalam majlis ini. Kot la ada makanan yang tidak cukup, tidak sedap, pinggan tak cukup ke, goodies bag lupa nak beri ke, bunga telur ada yang tak dapat ke. Mohon maaf semua ya. Mana yang baik datang dari Allah dan yang buruk itu datang dari pihak kami sendiri.

Again, tahniah Ezam dan Susie. Jadilah pasangan suami isteri yang saling menyayangi sampai hujung nyawa. Sentiasalah bersabar dalam menjalani kehidupan bersama. Susie, jaga adik kita baik-baik ye. :) Wah, ucapan aku macam la aku tahu rasa perkahwinan tu macam mana. Alaaa... tapi ucapan tu cliche la kan?



Thanks for reading this longggg entry. :)

13 comments:

Berbudi bahasalah dalam berbicara. Budi bahasa bukankah budaya kita?