~you are my bestest buddies~

inilah masanya untuk aku bayar hutang yang tertunggak!!

Assalamualaikum dan Hello Readers! :)

Inilah masanya untuk membayar segala hutang piutang yang tertunggak dek kerana aku agak busy minggu ni. study test macam study untuk final exam. tapi tetap tak tahu nak buat jugak! :D

baik lah! hutang aku yang pertama datangnya dari Cik Mizzura .

|| FIVE things about me when I am online ||



Tatkala aku bukak jer laptop dan mendapat jaringan internet, aku akan memeriksa inbox emel di Yahoo. certain orang malas nak cek-cek emel nih. tapi aku ni rajin la jugak. tapiiiiii... takdelah kemaruk sampai setiap saat nak cek inbox! haha.. :D



Laman web yang ke dua aku akan bukak adalah Gmail. sebab semua emel yang datang dari blog akan masuk kat Gmail aku. aku separatekan emel aku kepada dua supaya aku takdelah serabut sangat dengan inbox yang melimpah ruah. :D adoii, kau tak pening ke Ezma??emel sampai dua?? eh, takdelah. so far aku hidup lagi. panadol ade. makan je la kalau pening. :))))))))




Benda yang seterusnya aku akan bukak adalah laman web facebook! percaya atau tidak, kebanyakan pasangan selalu akan bergaduh sebab menatang nih. aku pon kadang-kadang tak terkecuali. ape pasal entah. dulu masa main friendster takde pulak nak gaduh-gaduh. haha.. :D tapi salunye aku la yang carik pasal..huhu.. :P facebook ni la tempat aku bertemu semula dengan kawan-kawan yang lama terpisah dan mengekalkan persahabatan supaya makin terjalin! pergghh!! ayat aku sumpah tak boleh blah! :))))))))




sambil-sambil aku online facebook, aku akan open new tab untuk tengok blog aku sendiri. kot-kot la ade orang komen, aku wajib reply. pada aku, blogger itu sombong kalau tak reply bloggers yang komen kat blog kau. tapi mungkin tak semua la kan? :) ape pon, I love my blog lah! penat aku cantikkan kau taw blog. dulu kau hitam legam. sekarang dah colorful sikit. :)))





And last but least, aku akan bukak portal Universiti Malaysia Perlis tempat aku menuntut. :) kat portal ni la aku akan dapat macam-macam maklumat yang berkaitan. segala macam jenis lecture notes and tutorial aku akan download dari portal ni. tapi bila ranking ni dah menjadi yang paling akhir, maknanya aku ni takdelah rajin mana yer. sila angguk dan buat-buat memahami aku. terima kasih. :)





hutang seterusnya datang dari Cik Laskar Pelangi dan Cik Eyka Elisha. Dua-dua suruh aku bayar hutang yang sama. adoii... bukan sikit-sikit tahu, banyak gila. adoiii..sape lah cipta soalan panjang-panjang ni? kah3!! :)))

Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, fact, habits, or goal about you.At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tagged the person who tagged you. If I tag you, its because i want to know more about you.




let's start now!!

1) Nama aku seperti dalam blog. no ciplak-ciplak atau nama glemer. tulen dan asli dari mak ayah aku. :)

2) Apabila aku berblogging jer, mesti nak tulis panjang-panjang cecah lantai. aku pon tak tahu la kenapa. bila suruh buat esei kat exam, kering pulak idea aku.

3) Aku pantang tengok warna baby blue. buruk macam mane pon barang tu, aku tetap akan kata cantik.

4) I love photography. tapi kawan aku kata aku ni bukan suke photography pon. aku lebih suka berada dalam gambar. hik3. :)))))

5) Now, I am persuing Degree in Communication Engineering at Universiti Malaysia Perlis. only 3 semesters left! yeay!! pastu boleh kawen!! huh! gatai !! :)))

6) walaupun aku ganas, hati aku lembut macam kapas. aku mudah betul mengalirkan air mata. dah tu, esok pagi mula lah bengkak mata tuh! :)))

7) aku manusia cepat marah, tapi cepat sejuk. hehe.. :) hots and cold babe! :)

8) kalau sape-sape tengok locker aku, dia akan tahu yang aku memiliki banyak gila shawls sampaikan aku rase aku nak buat lelong pon ada... hahaha.. :)))))

9) walaupun sekarang aku sedang menuntut dalam bidang engineering, aku punya minat takde kaitan langsung dengan engineering. :P

10) hasrat dan impian aku untuk berumah tangga adalah selepas habis belajar. tapi kalau jodoh aku sampai awal, takkan aku nak tolak pulak kan?? :)))))

11) aku ada impian nak hantar mak ayah aku ke Mekah. insyaALLAH. andai ada rezeki yang lebih, akan ku kotakan hasrat ini.wah! :)

12) nak tau tak, aku teringin nak carik musuh-musuh aku. bukan nak makan dorang. tapi aku nak mintak maaf dan jernihkan air yang keruh.. hehe.. :P serious! aku bukan main-main :)

13) haa..dah nombor 13 nih. aku lahir 13 haribulan dua taw! :) lagi 15 minit jer nak jadi Valentine. hik3.. :D tapi, aku tak celebrate pon. :P

14) di saat ini aku sedang gila nak pikir ape lagi patut aku sumbat kat nombor seterusnya..

15) aku tak suke orang yang excited melampau terhadap sesuatu benda yang kau tak patot nak excited sebab aku pon adooooo...!!

16) walaupun aku perempuan, aku tak malu atau segan untuk cakap perempuan itu cantik.

17) apabila aku dah gelak, sumpah aku tak mampu nak cover lagi dah!

18) aku adalah aku. menjadi orang lain bukan cara aku.

19) ayat-ayat aku semakin pendek kerana aku penat menjerit untuk sokong Kelantan tadi. hahahahaha!! :D

20) kerja gila yang aku pernah buat adalah pusing berpuluh kali round about di Kangar sebab aku tak dapat buat keputusan untuk mencari kedai makan. :))))

21) sejak akhir-akhir ni, aku dah jadi gila bola sikit. sejak bila entah! :P

22) tatkala di nombor ini, aku sedang menguap selebar mungkin kerna mengantuk tahap gaban! :P

23) aku gile perfumes. aku tak peduli murah atau mahal. janji wangi dan tak menusuk hidung! :))

24) antara KFC and McDonalds, aku prefer McDonalds! :)

25) yes!! last words! I dunno dah nih..please, bagi aku tidur. mata dah berat. nunite! :) zZZzzZZzz!!


kalau you all bace ni, sila buat. penat kot nak pikir ayat! tapi kalo you followers I, sila buat! haha.. :D tak..tak!! aku tak paksa pon. :)



18 comments:

  1. kih3~da cam jwb soalan exam lak kn..
    btw,syabas la dear!
    bjaya gk byr utang kn..
    thnx yaaa ^^

    ReplyDelete
  2. @♥ eyka elisha ♥

    haha..penat taw taip pjg2..terasa la diri ini hebat sbb berjaya tulis pjg2. :)))

    ReplyDelete
  3. thanks dear...

    ada.la jugak web pasal education..dari web yg merepek meraban duluu..huhu..

    ReplyDelete
  4. ur besday samer dgn kwn baek i
    i p0wn bln 2 gak tpi 23/02/1988

    ReplyDelete
  5. sume laman web tuh dh jadi tabiat org len utk bukak kan..
    kecuali yg last tula.. hehe

    ReplyDelete
  6. @mizzura

    hahhaa..web portal unimap wajib bukak..kalo xbukak mesti muke blurrr satu hari.. :))))))))))

    ReplyDelete
  7. @Mila Ahmad

    hehe..hidup aquarius..!! send my reagrd to your friend ya...hehehe.. :)))

    ReplyDelete
  8. @~ceRRy beRRy~

    hehe..normal la tuh..portal mmg antara yg salah satu wajib bukak..hehehe..kamu pule?? :))

    ReplyDelete
  9. @Nobita Sensei

    haha..mestila..tp nak pergi kursus kawen lak xsempat2..duit xde..padehal dah cukop murah da tu..huhuhu... :))))))

    ReplyDelete
  10. pertama aku buka Blog aku sendirik...ke dua buka blog ManU aku..ke tiga blog blogger2..ke empat..aku blogwalking..ke lima aku blogsleeping...hihi

    ReplyDelete
  11. @si biskut

    hahaha..blogwalking tu oke la..tp tbe2 ade lak blogsleeping yer...hahhahaha... :)))))))

    ReplyDelete
  12. nape aku tak leh guna shoutmix ko...arghhh..

    ReplyDelete
  13. @si biskut

    eh..xboleh eh??ke tenet slow??aku tgk byk jer ko punye chat dlm box tu..hahahaha... :))))))))))

    ReplyDelete
  14. rajinnyer!!! honestly, lame sgt xbuat tag2 ni. now, if btol2 bosan je and xtau nk update blog baru buat tag sendiri.hahaha

    ReplyDelete
  15. @lizz

    hehe..cik lizz..ezma mmg xrajin lgsg sebenarnya nak buat tag..alasan kite same la..tapi dah org suh buat..so, ezma pon buat la..hehehe... :)

    ReplyDelete
  16. pe dye nih?? xtaw pape pasl teknologi ni..abg ktingglan ckit..hahhaaa

    ReplyDelete
  17. @f@iZ

    ouh..ini ade la sejenis tag sayang..bile org tu tag kite, kite kene lah buat mcm mane org tu buat..tapi jwpn yg berbeza..hehe... :)

    i love you..

    ReplyDelete

Berbudi bahasalah dalam berbicara. Budi bahasa bukankah budaya kita?