~you are my bestest buddies~

arrrgghhh!!! badan terasa macam sengal-sengal ubi!

Assalamualaikum and Hello Readers! :)

Urggghhh!! susah giler aku nak bangun dari tidur pagi tadi. badan aku sakit giler! haha.. nak tau kenapa?? semalam aku ada futsal match taw. :D wahh!! konon-konon macam hebat la sangat. takdela.. aku join untuk suka-suka sahaja. dan, hanyalah menepati konsep yang selalu aku pegang, KALAU-LELAKI-BOLEH-KENAPA-TIDAK-AKU?? haha.. :D walaupun ni game untuk lelaki, aku sebagai perempuan harus buktikan yang aku pon boleh taw, walaupun hakikatnya aku bukan lah reti sangat nak sepak bola tu. :) better try than never, ye tak? :P


ini aku. wow!! orange color. huhu :P kenapa nombor 13? ada siapa-siapa kat luar sana boleh teka? sapa teka dengan betul, aku bagi coki-coki satu. nak tak? :)


ada macam muka cuak tak aku? cuak taw. team perempuan yang Johan tu hebat-hebat woo.. badan je genit-genit. tapi lincah! :)


akak bukan korek hidung ye adik-adik. lihat tu! kitorang sepakat susun strategi. haha.. :D susun ke?? aku bantai je sepak mana-mana. :D


ini sahaja gambar aku beraksi di padang futsal. selebihnya beteri camera habis! lupe nak cas! mencik!! ish! :D aku lupa la moment gambar ni. bola tu aku sepak ke, atau bola tu aku bakal sepak? entah! :P



oke, semalam team kitorg hanyalah mendapat tempat kedua sahaja. walaupun jumlah jaringan antara Johan dan Naib Johan serta sepakan penalti kami sama, kami kalah pada balingan coins 20 sen. haha.. :D nasib tidak menyebelahi pihak kami. apakan daya. tapi tak mengapa! kami positifkan diri. pihak lawan bernasib baik. tahniah buat mereka :) kitorang tetap bawa balik hadiah berbentuk hamper dan wang tunai RM200. apa lagi!! makan besar la.


lihat saja muka aku. sooo oily. pergi dengan muka bersih-bersih. balik pulak taktau nak kata apa. haha. :D tahniah buat team futsal aku. Dari kiri barisan belakang, Beth, Kak Pinad, Yana, Kak Yani, Kak My. Dua orang kat depan tu dah tentu-tentu lah aku, Ezmaliza and Kak Neny.


hakikatnya, aku tetap gerun tengok budak-budak lelaki main futsal. sepak bola kuat gila. tak macam budak-budak perempuan. aku mengaku gila-gila lah yang perempuan ni main kalut sikit banyak. al-maklumlah.. kan aku dah cakap. sukan futsal ni biasanya lelaki yang punya. haha :D main sampai luka-luka! ish! [tiba-tiba teringat, incikFAIZ main futsal sampai luka tak?lupe nak tanye] alhamdulillah.. team kitorang main takdelah sampai injured. syukur!! :)




p/s : lelaki yang mana boleh main bola jaring,
raise up your hand? haha. :D anyone?



48 comments:

  1. cya2..lepa btl men futsal
    hahahahaa

    ReplyDelete
  2. yayang tahniah eh, cian dier dah sengal2 dh badan tuu pe g gunakan ringgit melesia yg dpt tu g umah urut..hiks :D

    ReplyDelete
  3. @L@g3nd@ buD@k N@k@L

    haaa..tu la..see the leg la..kami pon boleh taw...hik3.. :D

    ReplyDelete
  4. @shasha

    hahahahaha...aduii...btol jugak eh piqah..hik3.. :D maklom la..aku ni dah lame xmain sukan2 ni..bgn pg td sakit gile..uwaaarrrggghhhh!! hahaha... :D :D

    ReplyDelete
  5. @Nobita Sensei

    huhuhu...terima kasih atas pujian itu..kitorg beli kat siam.. :D :D

    ReplyDelete
  6. lelaki tak main netball tp dorang main basketball..netball dengan basketball tak same ke??lebih kurang je kot konsep main..hehe..

    ReplyDelete
  7. ni mesti lu suke sama itu sabri yunus en? die aritu ade pakai itu jersey 13.

    ReplyDelete
  8. xpe , nnt kalo org tanya penah men futsal @ x , ada gak la pengalaman kan..haha. siap hampir juara tue..

    Entri terbaru ->Perkhidmatan Design Header & Banner Rm 5

    ReplyDelete
  9. @♥CIK SHA♥

    haha..mane same la basketball dgn netball.. :D basketball pon ezma penah main gak! bola asek terhantuk kat kepale org jer.. :))))

    ReplyDelete
  10. @Un Phat Lee

    amboi3!! suke2 je kate minta sabri yunus!! salah2!! sile teka dgn betul lagi... :D coki-coki xdpt oke! melepas...... :))))

    ReplyDelete
  11. @paan

    haha..btol jugak eh..tolong la sape2 tanye aku penah main futsal ke x..pliss...aku nak jwab nih... :)))))))

    ReplyDelete
  12. ah...lama tak main futsal..dulu company lama selalu join..company sekarang..adoi...takde yang berminat..spoill tul...kasut futsal tu buat pekasam jer la...haha.

    ReplyDelete
  13. Wah...lawanye banner 100 plus kat jaring tu..hakhak

    ReplyDelete
  14. @paan

    hahahhaa...penah2...terima kasih sebab tolong tanye.. :)))))))

    ReplyDelete
  15. @mizzura

    waaaa...ade jugak la kasut futsal..ezma pinjam kawan punye aje.. :D futsal ni bukan game ezma..xde la pandai mane nak sepak bola 2.. :D :D

    ReplyDelete
  16. @The Sharkox


    GRRR!! banner yg di tengoknyer??haha..well..100 plus penaja permainan futsal kami hari tu..eh, yeke? ahahhaaha... :D

    ReplyDelete
  17. huiyoo futsal

    aku dari dulu tak suke main bola-bola ni
    tak kisah la net ball ke ape ke, aku gerun

    wakakaka

    ReplyDelete
  18. jersi tu lawa..haha.. cikezma, cpt bahagi dua hadiah tu dgn rongak..wakaka :P

    ReplyDelete
  19. wah tahniah tahniah
    tingin nk men futsal
    T______T

    ReplyDelete
  20. @Ery Farieha

    haha..relax la..nak gerun ape..kalo bola tu dtg je, ko tanduk je cukop2..haha... :D best2!! :D

    ReplyDelete
  21. @budak_nakal

    haha..thanks GiGi.. :P erk??bahagi dua lagi ke??haha..yg ni pon kene bahagi tujuh...hahaha... :D trima kasih incik gigi... :p

    ReplyDelete
  22. @~SukEMakAn~

    haha...thanks dear..best jugak la main futsal ni..sampai sakit2 badan ni haa... :D hahha... jom la dear..kite men futsal same2.. :P walopon ezma xde la reti sgt... :D

    ReplyDelete
  23. kamu sgt cantik.. :)

    ReplyDelete
  24. @d_tieah

    haha...best woo!! tapi kalo pertama kali main mcm ezma ni sengal2 la sikit badan tu.. :P

    ReplyDelete
  25. @Anonymous

    opss..ade anon?jgn spam saye ye.. :) btw, trima kasih..wat la account google..senang sy terjah awk semula.. tQ..

    ReplyDelete
  26. aisey...
    skali jersi nom 13 lak..
    pakai ler nom 22..
    baru luck abis:)

    ReplyDelete
  27. jersi tuyh num 13 sbb burfday u 13 hrbln 2 kan?? ;)

    ReplyDelete
  28. @shark

    hahhha..adekah tu sebab kamu punye bday 22 hb ??haha... :D xmoh2.. :P

    ReplyDelete
  29. @Nur Qurratuaini Mosha

    haha..pandai pon kamu...btol..sile la tuntut coki-coki di 7 eleven.. :D

    ReplyDelete
  30. aii my gurl...hebat tol beby maen putsal...nnti nk tgk dye lwn lorhh..ari 2 abg smpai perlis lmbt kn?? da terlepas game beby..msti hebat dye maen putsal kn??hik3 tp cian beby slalu jato...law abg ade sane abg masok g angkat beby..ley ke??hiihihihi

    ReplyDelete
  31. @f@iZ

    ouh..so sweeeettt!! thank u.. :) btw, xpela deary..bukan kite nak tau pon bile nak jatuh kan..ape bole buat..tapi skrg ni badan I da xsengal2 lagi dah...hahahaa... :D

    ReplyDelete
  32. tp seyez tgk beby dlm pic 2 is da great one...auuww...hiihihi..xpe bdn beby sakit eyh?? msti xstretching b4 men putsal kn?? meh nk ajar cara stetchng yg btol cpt sayang...hihihihi

    ReplyDelete
  33. @f@iZ

    mungkin jugak..tapi cene lak caranya?? :P hehe...tarik tangan panjang2...pastu??? hahaha... :D

    ReplyDelete
  34. bukan tarik tgn sayangku..dlm hal ni..kte kene lbeykn pd kaki sbb futsal bnyk gune kaki..kecuali keeper...hhaaa xnk la beby ajar cni abg bukn guru PJ hik2

    ReplyDelete
  35. @f@iZ

    haha...xpela..awak boleh jadi cikgu PJ saye yang personal..hik3.. :P alamak..gatai lak saye nih.. :))))

    ReplyDelete
  36. @nur

    hahaaha...eh, tak lah..ezma bukan kaki bola sangat...minat camtu2 jer..kih3... :))))

    ReplyDelete
  37. hahaha minat sbb cik abg dye minat bola sepak tempatan n liga spanyoll...epl kureng ckit...huhuhuu

    ReplyDelete
  38. haha.. comel je gmbr yg 2nd tu..
    anyway, prinsip kalo-lelaki-bole-knp-aku-x bole tu mmg the best la ezma! hee~

    ReplyDelete
  39. @f@iZ

    haha.. :D ye la tu sayang oii.. :))) kite minat sbb awk minat lorr...hehehe... :P

    ReplyDelete
  40. @Ijan Sha Alonso

    yaa!! mari kita amalkan prinsip itu same2...hehehe... :))

    ReplyDelete

Berbudi bahasalah dalam berbicara. Budi bahasa bukankah budaya kita?