~you are my bestest buddies~

kenapa GIGI rongak??


ini adalah sejenis tag! tapi tajuk aku lain sikit. sebab tag tu datangnya dari Gigi Rongak! aduii.. kenapa Gigi Rongak?? tak sampai hati aku nak panggil orang macam ni. tapi tak pe lah.. aku pon orang panggil GiGi BeSi. haha.. :D sebab apa?? Along aku cakap, ada pagar kat gigi aku. :P so, jom layan tag ni. lama dah tak buat tag! :)


1. Apa benda yang paling penting dalam hidup korang?
DUIT! tanpa DUIT aku tak kemana-mana. nak beli kereta pon guna DUIT. tapi, ingat! DUIT bukan segala-galanya! :)

2. Benda terakhir yang korang beli guna duit sendiri.
haaa...ada banyak satu T-shirt yang aku baru beli semalam. murah sajer. tak payah mahal-mahal. aku student yang masih di tanggung mak ayah lagi. T-shirt ni macam melambangkan diri aku sendiri. pink color!! cube teka..apa dia yang sama?? :P



3. Di manakah tempat korang ingin melangsungkan perkahwinan korang dan tema perkahwinan korang?
erm.. tempat tu yang pasti area rumah aku, Taman Cempaka, Ampang KL.. tema lak, aku teringin nak kahwin ala-ala taman. alaa...boleh la tu.. rumah aku dalam taman. oke la tu kan?? :P

4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?
ermm... no komen. next! HAHA.. aku kejam! :D

5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
selagi dia mencintai aku, selama itu lah aku akan mencintainya. hingga hujung nyawa! wahh!! :D

6. Novel/Buku/Majalah terakhir yang korang beli.
ermmm.. REMAJA yang 15 September punya. yang bulan Oktober tak beli lagi. aku ni peminat setia REMAJA ni taw. kat almari bilik aku dah penuh dah stok tahun-tahun lepas. :P

7. Apa nama penuh korang?
Ezmaliza binti Embok Zrik. [aku Bugis! bangge lak!tuih!] ;p

8. Antara mak dengan ayah, mana yang korang lebih mesra?
I can get along with both of them! but my mom lebih sikit. eh, ayah.. eh..tak! mak.. eh??? entah lah! dua-dua sama saje. tiada beza kasih sayang yang depa dok bagi kat aku. [ah, sudah! cakap utara dah aku]

9. Adakah korang basuh baju sendiri?
soklan cepumas! oke! aku jujur. aku pengguna setia mesin basuh. fullstop! :D

10. Bila tarikh lahir korang and kat mana korang sambut tahun lepas?
13 Februari and aku sambut kat Shah Alam in advance 15 minutes. huhu.. :D not bad laaa.....

11. Beritahu tiga perkara tentang orang yang tag korang.
* nama dia Gigi Rongak.
* mungkin dulu giginya rongak sebab tu dia gelarkan dirinya rongak.
* sumpah! dia tak sombong! huhu... :P

12. LIMA orang blogger yang korang nak tag!
* Shasha Bee *
* Laskar Pelangi *
* Nobita Sensei *
* Kepa *
* Farah Amoi *

* YOU!! * [eh, buat-buat tak sedar diri lak! you! sila buat!]





31 comments:

  1. haha..ingat kan tag tu semua pasal masalah gigi...rupanya bukan..

    ReplyDelete
  2. @hamzah ian

    hahaha..org cite sal tag..dye cite sal header lak..tapi xpe..bole juge.. :D tapi header ku tidak lah sesempurne seperti mane org lain punye header...I xpndai buat header yang lain... :((

    ReplyDelete
  3. @mizzura

    hik3..!! alamak..tersalah tafsir yer??sowie2... :P iyer...bukan sume pasal gigi...cume cerita pasal gigi rongak dengan gigi ezma saje... kih3..!! :D

    ReplyDelete
  4. besday dia 13hb feb ler..
    cam nk dkat jer ngan 24feb..
    bintang pisces tu:)

    ReplyDelete
  5. Yayang. aii nak jwb soklan u dlu. apa yg sama antara tshirt tu dgn u is PAGAR DEPAN gigi ! yeeayyy!

    betol kan betol kan. :D

    okay nti saya buat tag ni :)

    ReplyDelete
  6. haha. yang oi. aku rite kelik tadi dia nek cenggini..

    ape ni?? nak tiru eh?? tak boleh!! :D

    malu oo maluu...ampun sy bukan mau tiru sy mau copy ini tag sahaja.. :D

    ReplyDelete
  7. @shark

    haha..alaa..shark, my birthday dalam bulan Aquarius la...i am not pisces..huhu... :D tapi xpe..dalam bulan yang same jugak! :)

    ReplyDelete
  8. @shasha

    hahahhaa....pagar depan gigi....betul...dye pon nk jugak kato den adop pagar..hahahaha.. :D

    ReplyDelete
  9. @shasha

    alaaa sayang oiii.....aku lupe la....sile gunekan CTRL+C and CTRL+V...uwaaaa....dah siap nanti habaq mai kat cek naaa....nanti I komen... :D

    ReplyDelete
  10. lu ne sarah dlm cte terminator kot..keh2

    ReplyDelete
  11. @hiro

    erk??ape lak sarah yang tu..ade rupe ke??tade pon...hahaha... :D

    ReplyDelete
  12. thanks ye buat tag ni cik ezma..wakaka.. gelak kejap..panggil je rongak ke gigi ke..mana yang rasa sesuai.. haha.. esok rongak publish kenapa gigi rongak ye :D

    ReplyDelete
  13. @budak_nakal

    welcome gigi rongak! *tak sampai ati* ermm..gelak la dulu puas2..hahahahha.... :D haaa..kan betull...mesti ade sebab kenape di panggil gigi rongak..huhu.. :) xpe2..i will waiting ur entry...remind be back yaa... :)

    ReplyDelete
  14. bkn tag y menjadi perhatian.. tp t shrt gg besi y dok ditatap nie.. try pkai then g lib! hoho~~ ;)

    ReplyDelete
  15. thanx coz tag~ :)

    P/S: baju pun nak pakai gigi besi jgk?!

    ReplyDelete
  16. @Nur Qurratuaini Mosha

    haha..I salu gi libry bile ade kelapangan saje..and study weeks of course! :) thanks qurra for the comment. bile la u nak update u punye blog?? :)

    ReplyDelete
  17. @Nobita Sensei

    hahahhaa....mestila..puas carik baju yang di carik..lastly jumpe jugak yang berkenan di hati...btw, welcome nobita..kalo nobita busy, buat esok lusa pon xpe.. :)

    ReplyDelete
  18. @hamzah ian

    haha...thanks! dtg je la bile2 mase pon..bape kali pon xkesah... :)

    ReplyDelete
  19. sama tang gigi...

    tapi comey...

    Regard,
    Khaizarien Blog
    @ Sudi-sudikan melawati Khaizarien In D' House

    ReplyDelete
  20. @Khaizarien

    haha..same kannn....hahaha... :D comey ke??thanks...saya insan biasa.

    ReplyDelete
  21. @paan

    colorful ye...saye suke! thanks..haaa..buat taw tag tu..jgn xbuat.... :D

    ReplyDelete
  22. ingatkan sekarang ne dah tade tag tag ne.hehe

    ReplyDelete
  23. @cik helena

    hehe...dah org tag kite...kene jugak la buat...tapi ezma suke jugak wat tag tag nih...syok!! :D

    ReplyDelete

Berbudi bahasalah dalam berbicara. Budi bahasa bukankah budaya kita?